گزارش جدید رگولاتوری از سرویسی پایدار در وسعت کشوری

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جریان انتشار گزارش‌های ادواری خود با رویکرد تحلیل و ارزیابی فعالان صنعت و بازیگران اکوسیستم ارتباطی کشور، جدیدترین گزارش خود مربوط به فصل پایانی ۱۴۰۲ را منتشر کرد.
گزارش جدید رگولاتوری از سرویسی پایدار در وسعت کشوری

به گزارش شاخص ۳۶۰، در ساختار این گزارش، جایگاه برندهای ارتباطی به تفکیک شاخص‌های عملکردی آنها لیست و طبقه‌بندی می‌شود؛ به عنوان مثال در بخش مربوط به گزارش ارائه خدمات حوزه سیار، شرکت همراه اول از منظر شاخص‌های غالب عملکردی در جایگاه پیشتاز فضای رقابتی قرار گرفته است.

رگولاتوری، همراه اول را با در اختیار داشتن ۲۴۸۱۴۲۱۲ مشترک فعال «دائمی» از بین مجموع ۸۰۵۶۸۳۳۹ مشترک فعال این اپراتور، آن را در جایگاه نخست قرار داده است.

علاوه بر این، عنوان برند همراه اول توانسته صدرنشینی خود در شاخص‌های عملکردی دیگری مانند «سهم بازار ارتباطی»، «سهم بازار مشترکان پهن‌باند»، «ضریب نفوذ» و «میزان پوشش شهر و روستا و جاده‌ها» نیز همچون گزارش‌های پیشین حفظ کند.

*ارزیابی سهم بازارهای اینترنتی و ارتباطی

سهم بازار ارتباطی اپراتور اول تلفن همراه کشور همچنان در بالاترین جایگاه و روی شاخص ۵۳ درصد تا پایان زمستان ۱۴۰۲ بوده و سایر سهام نیز بین دو اپراتور دیگر ارتباطات سیار تقسیم شده است.

اما در بخش خدمات اینترنت، همراه اول سهم بازار کمی بیشتری داشته است و ۵۴ درصد مشترکان پهن باند سیار، ترجیح داده‌اند از خدمات اینترنتی این اپراتور استفاده کنند.

شرکت ارتباطات سیار ایران با در اختیار داشتن بالاترین سهم بازار ارتباطی و اینترنتی، توانسته تا پایان سال ۱۴۰۲ شهرهای تحت پوشش خدمات ارتباطی خود را به ۱۴۲۳ در تکنولوژی 4G برساند و میزان پوشش جمعیتی کشور را به ۹۷ درصد برساند.

*بالاترین میزان پوشش ارتباطی سیار در جاده، شهر و روستا

این اپراتور تا آن بازه زمانی توانسته بود بالاترین نرخ ایجاد خدمات ارتباطی بین شهری را فراهم آورد؛ به این شکل که ۸۳ هزار کیلومتر پوشش جاده‌ای را با بیشترین میزان تعداد سایت‌های نسل نوین ارتباطی فراهم آورده بود.

همانطور که گفته شد بالاترین نرخ ایجاد مسیرهای ارتباطی در کشور با در اختیار داشتن بیشترین تعداد سایت‌های فیزیکی (۵۲ درصد از کل سایت‌های 4G در کشور) توسط همراه اول انجام شده است.

*رکورد برقراری مکالمه و تبادل پیامک‌

این پشتوانه ارتباطی وسیع به دنبال خود بالاترین سهم بازار «برقراری مکالمه» و «تبادل پیامک» را برای همراه اول به ارمغان آورد به شکلی که ۶۷ درصد از کل ۸۲۳۳۵۴۸۴۵۴۴ دقیقه مکالمه را مدیریت و راهبری کرده است.

به همین منوال، سهم بازار این اپراتور از بخش تبادل پیامک هم ۸۵ درصد از کل ۱۲۵۷۸۸۴۵۴۹۵۱ پیامک تبادل شده در شبکه سیار بوده است.

*پرچمدار سرویس‌دهی پایدار در نسل‌های 3G و 4G

همراه اول که با در اختیار داشتن ۶۰۲۹۲۵۷۷ مشترک اینترنت موبایل، بالاترین میزان سهم بازار این بخش (۵۳.۵۲۵ درصد) را نیز از آن خود در مقایسه با سایر اپراتورهای تلفن همراه کرده است، توانسته «بالاترین نرخ میزان برقراری موفقیت‌آمیز سرویس اینترنت نسل‌های 3G و 4G» را کسب کند.

نرخ اتصال موفق سرویس اینترنت 3G همراه اول ۹۹.۴۳ درصد و سرویس 4G نیز ۹۹.۸۵ درصد بوده است.

این اپراتور همچنین در نهایت کمترین میزان قطعی سرویس داده در 3G را با نرخ ۰.۲۵ درصد به دست آورده است که نشان از پایداری این نسل ارتباطی در شبکه اپراتور اول تلفن همراه کشور دارد.

لینک کوتاه خبر:

https://shakhes360.ir/?p=39339

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

© کلیه حقوق این سایت متعلق به شاخص 360  بوده و  استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: آبان مدیا