سقوط ۶ درصدی فروش جهانی پورشه در پی افت تقاضا در چین و اروپا

فروش جهانی شرکت پورشه، برند لوکس گروه خودروسازی فولکس‌واگن آلمان، در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی ۶ درصد کاهش یافت و علت آن تضعیف تقاضا در چین و اروپا اعلام شد.
سقوط ۶ درصدی فروش جهانی پورشه در پی افت تقاضا در چین و اروپا

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، فروش جهانی شرکت پورشه، برند لوکس گروه خودروسازی فولکس‌واگن آلمان، در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی ۶ درصد کاهش یافت و علت آن تضعیف تقاضا در چین و اروپا اعلام شد.

به‌گفته بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، تعداد تحویل خودروهای پورشه در سراسر جهان در دوره ژانویه تا سپتامبر به ۲۱۲ هزار و ۵۰۹ دستگاه رسید.

پورشه در همین بازه فقط ۳۲ هزار و ۱۹۵ خودرو به چین تحویل داده که بیانگر کاهش ۲۶ درصدی است.

این برند لوکس دلیل افت فروش را «شرایط دشوار بازار، به‌ویژه در بخش خودروهای لوکس و افزایش رقابت از سوی خودروسازان چینی» عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش، تحویل خودروهای پورشه به چین ۱۵ درصد از فروش جهانی این شرکت را تشکیل می‌دهد اما این بخش تحت تأثیر تنش‌های تجاری و تعرفه‌ای میان اتحادیه اروپا و چین قرار گرفته است.

فروش پورشه در آمریکای شمالی در ۹ ماهه نخست سال با ۵ درصد رشد به ۶۴ هزار و ۴۴۶ دستگاه رسید در حالی که فروش آن در آلمان با کاهش ۱۶ درصدی به ۲۲ هزار و ۴۹۲ دستگاه سقوط کرد.

بر اساس بیانیه این شرکت، فروش پورشه در اروپا (به‌جز آلمان) نیز با ۴ درصد افت به ۵۰ هزار و ۲۸۶ دستگاه رسید.

پورشه که کاملاً متکی بر صادرات است، ماه گذشته به‌دلیل ضعف تقاضا، فشار رقابتی در چین و همچنین تعرفه‌های آمریکا، هدف تعیین شده خود برای فروش در سال جاری میلادی را کاهش داده بود.

لینک کوتاه خبر:

https://shakhes360.ir/?p=68918

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

© کلیه حقوق این سایت متعلق به شاخص 360  بوده و  استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: آبان مدیا