ترقی ۲۰ میلیارد دلاری شیائومی از مشکلات اپل
گروه: تیتر یک, تجارت خارجی, دسته بندی نشده | کد خبر: 15916 | تاریخ: 22 آبان 1402 - 12:55
کاهش فروش اپل در چین، فرصتی برای یک سازنده تلفن هوشمند اندرویدی ایجاد کرده است تا نظر مساعد مشتریان و سرمایهگذاران را جلب کند. به گزارش شاخص ۳۶۰، شرکت شیائومی از ژوئن، تحت تاثیر استقبال از جدیدترین گوشیهای این شرکت و همچنین ورود به بازار خودروهای برقی و کسب و کارهای دیگر، شاهد رشد حدود […]
کاهش فروش اپل در چین، فرصتی برای یک سازنده تلفن هوشمند اندرویدی ایجاد کرده است تا نظر مساعد مشتریان و سرمایهگذاران را جلب کند.
به گزارش شاخص ۳۶۰، شرکت شیائومی از ژوئن، تحت تاثیر استقبال از جدیدترین گوشیهای این شرکت و همچنین ورود به بازار خودروهای برقی و کسب و کارهای دیگر، شاهد رشد حدود ۲۰ میلیارد دلاری ارزش بازار خود بوده است. سهام شیائومی در بازار هنگ کنگ، در این مدت، بیش از ۶۰ درصد رشد کرده و بهترین عملکرد را در شاخص فناوری هانگ سِنگ داشته است.
همزمان با کاهش درآمد اپل در چین، سازندگان گوشیهای اندرویدی چینی در حال سرمایه گذاری روی این فرصت هستند. سری ۱۴ شیائومی، بیش از یک میلیون سفارش از زمان عرضه در اواخر اکتبر، دریافت کرده است که دومین شروع خوب برای یک تلفن هوشمند چینی در چند ماه اخیر و پس از موفقیت گوشی میت ۶۰ پرو هواوی است. هواوی در این بازار سهام وجود ندارد اما سرمایه گذاران سهام تامین کنندگان این شرکت را خریداری میکنند.
در حالی که سهام شیائومی در پی سفارشهای چشمگیر برای سری ۱۴، رشد خیره کنندهای داشته است، بعضی از تحلیلگران میگویند که سهام این شرکت صعود بیشتری پیدا خواهد کرد. خودروهای برقی و هوش مصنوعی اشیاء، از دیگر عوامل تاثیرگذار در رونق سهام شیائومی هستند.
شرکتهای وال استریت از جمله مورگان استنلی و سیتی گروپ هم به سیگنالهای پایان رکود بازار تلفن هوشمند چین و احیای احتمالی آن در سال میلادی آینده، اشاره کردهاند. بازگشت قدرتمند هواوی هم باعث افزایش اشتیاق مصرف کنندگان چینی برای نوآوری محصولات داخلی شده است.
سری ۱۴ شیائومی، دوربین پیشرفته، جدیدترین پردازنده کوالکام و سیستم عامل نوآورانه HyperOS را دارد که برای اتصال تلفن هوشمند به خودرو، دستگاههای برقی و سایر دستگاههای هوش مصنوعی اشیاء، طراحی شده است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، به گفته استیون تسنگ، تحلیلگر بلومبرگ اینتلیجنس، در حالی که هواوی در سیکل اخیر تلفن هوشمند، احتمالا بیشترین سهم را در میان برندهای چینی خواهد برد اما فناوری شیائومی هم کمک خواهد کرد با رقیبانی نظیر اوپو و ویوو در سال آینده بهتر رقابت کند. بعلاوه، فرصت رشد احتمالی در بازارهای خارجی احتمالا به نفع شیائومی خواهد بود که بهترین حضور خارجی را در میان فروشندگان تلفن چینی دارد.
انتهای پیام
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید